جاهای دیدنی سوچی؛ معرفی بهترین ها با آدرس و عکس

4.6
از 25 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی سوچی + عکس و آدرس
27 تیر 1403 08:00
35

جاهای دیدنی سوچی سفری لذت‌بخش را برایتان می‌سازند. سوچی به‌دلیل طبیعت بکر و جذابیت‌های گردشگری‌اش، از پرطرف‌دارترین استراحتگاه‌های تابستانی در کشور روسیه محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که این شهر زمانی میزبان المپیک زمستانی بوده، پیست‌های اسکی معروف، امکانات ساحلی متنوع و باغ‌های گیاه‌شناسی بی‌نظیری دارد. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، مکان های دیدنی سوچی را معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی سوچی که نباید از دست داد

  • پیست اسکی رزا خوتور (Rosa Kotor Sochi Ski Resort)
  • شهربازی سوچی (Suchi Park)
  • کوه آخون (Mount Akhun Sochi)
  • ویلای استالین در سوچی (Stalin's House)
  • پارک آسمان سوچی (Sochi Sky Park)
  • باغ‌وحش سوچی (Sochi Zoo)
  • پارک ملی سوچی (Sochi National Park)
  • آکواریوم دیسکاوری لند سوچی (Aquarium Discovery Land Sochi)
  • موزه هنر سوچی (Art Museum)

لیست جدیدترین قیمت‌های تور سوچی

پیست اسکی رزا خوتور (Rosa Khutor Ski Resort)

رزا خوتور، یک استراحتگاه کوهستانی در سطح جهانی است که موقعیتش بسیار نزدیک به دامنه‌هاست و فناوری پیشرفته‌ای دارد. پیست‌های اسکی شگفت‌انگیز طراحی‌شده توسط متخصصان برجسته جهان و رعایت استانداردهای خدمات و ایمنی، این پیست اسکی را معروف کرده است. رزا خوتور، یک استراحتگاه معتبر برای همه است. دسترسی به این پیست اسکی، از طریق گزینه‌های حمل‌و‌نقل مختلف به‌راحتی ممکن است. در این پیست، خدمات متنوعی را به مهمانان در هر سن و خانواده‌های کودک‌دار ارائه می‌دهد.

یکی از بهترین پیست‌های اسکی در کل روسیه، پیست اسکی رزا خوتور در سوچی است که از کل روسیه برای گذراندن تعطیلات به سراغ آن می‌روند. رفتن به این پیست هنگام سفر به کشور روسیه، در کنار بازدید از جاهای دیدنی مسکو سفرتان را خاطره‌انگیزتر می‌کند. دقت کنید که برای استفاده از این پیست، باید تجهیزات کافی و وسایل اسکی به همراه داشته باشید. 

  • ساعت بازدید از پیست اسکی رزا خوتور: 24 ساعته
  • قیمت بلیط پیست اسکی رزا خوتور: بلیط ورودی شامل یک بار رفت‌وبرگشت با تله‌کابین 2550 روبل، 29 دلار

موقعیت دقیق پیست اسکی رزا خوتور 

1100.jpg
پیست اسکی رزا خوتور، از جاهای دیدنی سوچی

شهربازی سوچی یا پارک سوچی (Suchi Park)

پارک سوچی، اولین شهربازی در این شهر است که براساس فرهنگ گذشته و تاریخ روسیه ایجاد شده است. این پارک، جاذبه‌‌هایی دیدنی چه برای کودکان و چه برای بزرگ‌سالان دارد. در اینجا داستان‌های جن‌و‌پری، قلعه‌های باشکوه، جنگجویان افسانه‌ای، کلبه‌های رنگارنگ، جنگل طلسم‌شده پر از موجودات عجیب‌غریب، چشمه صلح و آرامش در قلب شهری بزرگ، ادیسه فضایی و معجزه پیشرفت علم و تکنولوژی دیده می‌شود.

تم منحصربه‌فرد پارک سوچی در منطقه پارک المپیک، نزدیک به اشیای اصلی ورزشی واقع شده است. تفرجگاه عابر پیاده با منطقه خرده‌فروشی، هتل 4 ستاره، نمایش و ماجراجویی، تعدادی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز این پارک است. پارک تفریحی سوچی، یک مرکز تفریحی در سطح جهانی است که از 6 زمینه موضوعی تشکیل شده و مفهوم آن براساس فولکلور، سنت‌ها و دستاوردهای روسیه دربخش‌های مختلف است. گفتنی است اگر در اوایل تابستان به روسیه سفر کنید، می‌توانید شاهد شب‌های سفید روسیه هم باشید.

  • ساعت بازدید از شهربازی سوچی: 11 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط شهربازی سوچی: 2600 روبل، 29 دلار

موقعیت دقیق پارک سوچی

جاذبه های دیدنی روسیه - سوچی
شهربازی پارک سوچی

پارک آسمان سوچی (Sochi Sky Park)

پارک آسمان سوچی در پارک ملی سوچی قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌ها در بین جاهای دیدنی سوچی برای تجربه ماجراجویی و هیجان در کنار هم است. این پارک، یک پل معلق (Skybridge) به طول ۴۳۹ متر و ارتفاع ۲۰۷ متر دارد که بلندترین پل معلق عابر پیاده در جهان محسوب می‌شود. همچنین در این پارک، بانجی جامپینگ از دو ارتفاع مختلف، ۶۹ و ۲۰۷ متر، برای علاقه‌مندان به ورزش‌های پرهیجان فراهم شده است.

تفریحات دیگر پارک آسمان سوچی شامل زیپ لاین‌ها و تاب سوچی (Sochi Swing) با ارتفاع ۱۷۰ متر است که تجربه‌ای متفاوت و جذاب از تاب بازی را ارائه می‌دهد. مگا ترول (Mega Troll) نیز یک زیپ لاین طولانی به طول ۷۰۰ متر با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است که حس پرواز بی‌نظیری را در دل کوه‌های سوچی به شما می‌دهد. اگر به پارک ملی سوچی می‌روید، از پارک آسمان که به‌تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری سوچی محسوب می‌شود، دیدن کنید. اگر در سفرتان به سن‌پترزبورگ هم می‌روید، بازدید از جاهای دیدنی سن‌پترزبورگ را فراموش نکنید.

  • ساعت بازدید از پارک آسمان سوچی: 10 صبح تا 6.5 عصر
  • قیمت بلیط پارک آسمان سوچی: با توجه به نوع تفریحی که انتخاب می‌کنید، از 1920 روبل (22 دلار) شروع می‌شود.

موقعیت دقیق پارک آسمان سوچی

Sochi_Sky_Park.jpg
اسکای پارک سوچی، از جاهای دیدنی سوچی

باغ‌وحش سوچی (Sochi Zoo)

باغ‌وحش سوچی که یکی از جاهای دیدنی سوچی است، در پارک ریویرا واقع شده و محل زندگی بیش از ۳۰ گونه مختلف از حیوانات است. این باغ‌وحش شامل پستانداران، پرندگان، خزندگان و حیوانات آبزی می‌شود. هدف اصلی این مجموعه، ارائه تجربه‌ای آموزشی و تفریحی برای بازدیدکنندگان است و تمرکز ویژه‌ای بر حفاظت از حیات‌وحش و آموزش به کودکان و نوجوانان دارد. بازدید از این باغ‌وحش به‌عنوان یکی از جاهای گردشگری سوچی، فرصتی عالی برای مشاهده حیوانات در محیطی شبیه به زیستگاه طبیعی آن‌ها و یادگیری بیشتر درباره حفاظت از گونه‌های حیوانات در حال انقراض است. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به کشور روسیه، حتماً به‌سراغ دیدن پارک ریویرا بروید و بلیط این باغ‌وحش را هم در کنار دیگر جاذبه‌ها تهیه کنید.

  • ساعت بازدید از باغ‌وحش سوچی: 10 صبح تا 6.5 عصر
  • قیمت بلیط باغ‌وحش سوچی: 400 روبل، 5 دلار

موقعیت باغ‌وحش سوچی در پارک ریویرا 

326180067_534051932010104_7518502954632262323_n.jpg
باغ‌وحش سوچی، یک جای دیدنی سوچی

پارک ملی سوچی (Sochi National Park)

پارک ملی سوچی، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های ملی و از جاهای دیدنی روسیه است که در سال 1983 تأسیس شده و با مساحت 190 هزار هکتار در امتداد سواحل دریای سیاه قرار دارد. این پارک با تنوع زیستی غنی و مناظر طبیعی فوق‌العاده‌اش، مقصدی محبوب برای طبیعت‌دوستان و ماجراجویان است. پارک ملی سوچی که از بهترین جاهای دیدنی سوچی محسوب می‌شود، جنگل‌های بکر و سرسبز، کوه‌های مرتفع و دره‌های عمیقی دارد که چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از کوه‌های قفقاز غربی را نشان می‌دهند. این پارک، میزبان گونه‌های متنوعی از گیاهان و حیوانات است که بسیاری از آن‌ها بومی این منطقه هستند. ازجمله دیدنی‌های این پارک می‌توان به آبشارهای آگورا و غارهای وُرونتسو اشاره کرد که هرساله گردشگران بسیاری در سفر با تور روسیه از آن‌ها دیدن می‌کنند.

در این پارک، مسیرهای متنوع پیاده‌روی و کوه‌نوردی وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها برای دیدن جاهای مختلف پارک ملی سوچی استفاده کنند و از طبیعت بکر و هوای پاک آن لذت ببرند. همچنین، فعالیت‌های دیگری مانند پیک‌نیک و عکاسی از طبیعت در این پارک امکان‌پذیر است. پارک ملی سوچی علاوه‌بر اینکه مکانی برای تفریح و آرامش است، فرصتی برای آشنایی بیشتر با طبیعت روسیه و حفاظت از محیط‌زیست به شمار می‌آید.

  • ساعت بازدید از پارک ملی سوچی: دوشنبه تا جمعه 8 صبح تا 5 عصر
  • قیمت بلیط پارک ملی سوچی: 200 روبل، 2.5 دلار

موقعیت دقیق پارک ملی سوچی

Sochi-np-Mzymta-River.jpg
عکس جاهای دیدنی سوچی، پارک ملی سوچی

آکواریوم دیسکاوری لند سوچی (Aquarium Discovery Land Sochi)

آکواریوم دیسکاوری لند سوچی یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری سوچی در روسیه است. این آکواریوم که در منطقه آدلر قرار دارد، با مساحت ۶۰۰۰ متر مربع، میزبان بیش از ۳۰ آکواریوم مجزا با حجم کلی ۵ میلیون لیتر آب است. این آکواریوم شامل گونه‌های متنوعی از موجودات دریایی ازجمله ماهی‌های رنگارنگ، کوسه‌ها، لاک‌پشت‌ها و سایر موجودات آبزی است. یکی از ویژگی‌های برجسته این آکواریوم که از جاهای دیدنی سوچی محسوب می‌شود، تونل ۴۴ متری آن است که به گردشگران اجازه می‌دهد تا با عبور از میان ردیف‌های مرجانی، احساس کنند که در دل دریا قرار دارند. همچنین، بازدیدکنندگان می‌توانند در فعالیت‌های تعاملی مانند غذا دادن به ماهی‌ها شرکت کنند. این غذا را می‌توان از طریق دستگاه‌های فروش خودکار در محل تهیه کرد.

این آکواریوم با استفاده از نورپردازی باکیفیت، تصویر بهتری از گیاهان و حیوانات دریایی را نشان می‌دهد و تجربه‌ای آموزشی و سرگرم‌کننده برای بازدیدکنندگان در تمامی سنین فراهم می‌کند. نمایش‌های مختلف و برنامه‌های غواصی، از دیگر جاذبه‌های این مجموعه هستند. آکواریوم دیسکاوری لند سوچی، به‌عنوان یک مقصد گردشگری جذاب، علاوه‌بر علاقه‌مندان به حیات دریایی، برای تمام اعضای خانواده تجربه‌ای منحصربه‌فرد و آموزشی به شمار می‌رود.

  • ساعت بازدید از آکواریوم دیسکاوری لند سوچی: 10 صبح تا 7 عصر
  • قیمت بلیط آکواریوم دیسکاوری لند سوچی: 1200 روبل، 14 دلار

موقعیت دقیق آکواریوم دیسکاوری لند سوچی

166_1708438751.jpg
آکواریوم دیسکاوری لند، از دیدنی های سوچی

موزه هنر سوچی (Sochi Art Museum)

موزه هنر سوچی که در سال ۱۹۷۱ تأسیس شده، یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و هنری در شهر سوچی است. این موزه که از جاهای تاریخی سوچی محسوب می‌شود، در یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر که متعلق به دوران استالینیستی است قرار دارد و به‌عنوان یک جاذبه‌ تاریخی و معماری شناخته می‌شود. این ساختمان در خیابان Kurortny Prospekt واقع شده و با طراحی کلاسیک و مجلل خود، یک اثر هنری مستقل محسوب می‌شود. این موزه بیش از ۵۰۰۰ اثر هنری شامل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و صنایع‌دستی دارد. این آثار هنری، تاریخ و تحولات هنر روسیه از قرن ۱۹ تا ۲۱ را به نمایش می‌گذارند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این موزه، نمایش دائمی آثار هنرمندان روسی است که به بازدیدکنندگان فرصتی منحصربه‌فرد برای آشنایی با فرهنگ و هنر این کشور ارائه می‌دهد. علاوه‌بر نمایشگاه‌های دائمی، موزه هنر سوچی میزبان نمایشگاه‌های موقت و رویدادهای متنوع هنری است. این موزه، برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های هنری دارد که برای کودکان و بزرگ‌سالان طراحی شده‌اند و به ترویج هنر و فرهنگ کمک می‌کنند. اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی در روسیه علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم در تور مسکو از موزه پوشکین هم دیدن کنید که یک شاهکار واقعی است.

  • ساعت بازدید از موزه هنر سوچی: 10 صبح تا 5.5 عصر
  • قیمت بلیط موزه هنر سوچی: 1200 روبل، 14 دلار

موقعیت دقیق موزه هنر سوچی

39327.jpg
موزه هنر، از جاهای دیدنی سوچی

کوه آخون (Mount Akhun Sochi)

کوه آخون، یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های طبیعی سوچی، در منطقه خوستا واقع شده و با ارتفاع 663 متر بلندترین نقطه ساحلی سوچی محسوب می‌شود. این کوه به‌دلیل برج رومی‌مانندی که در سال 1936 از سنگ آهک ساخته شده، مشهور است و از جاهای دیدنی سوچی به شمار می‌آید. از بالای این برج، چشم‌انداز پانورامایی بی‌نظیری از دریای سیاه و کوه‌های قفقاز غربی دیده می‌شود. این برج ۳۰ متری از نقاط مختلفی همچون رزا خوتور و آدلر نیز دید دارد.

مسیر رسیدن به قله کوه یک جاده مارپیچ 11 کیلومتری است که تجربه‌ای دل‌پذیر از رانندگی در میان مناظر طبیعی بکر را ارائه می‌دهد. بعد از گشت‌و‌گذار در این جای دیدنی سوچی و مشاهده برج، می‌توانید به سراغ کافه‌ها و غرفه‌های فروش کالا در قسمت ورودی کوه آخون بروید و ساعاتی را برای استراحت و خرید بگذرانید. البته بهتر است قبل از سفر، از قیمت غذا در روسیه مطلع باشید. به‌طور کلی، کوه آخون به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی سوچی، مکانی برای تفریح و سرگرمی در طبیعت است.

  • ساعت بازدید از کوه آخون: 9 صبح تا 9 شب
  • قیمت بلیط کوه آخون: 100 روبل، یک دلار

موقعیت دقیق کوه آخون در سوچی

39_image.jpg
کوه آخون، از مکان های دیدنی سوچی

ویلای استالین در سوچی (Stalin's House)

ویلای استالین در سوچی یکی از بناهای تاریخی و دیدنی این شهر است که قدمتش به دوران اتحاد جماهیر شوروی بازمی‌گردد. این ویلا در منطقه‌ای کوهستانی و سرسبز واقع شده و منظره‌ای بکر و زیبا از دریای سیاه را نشان می‌دهد. استالین، رهبر سابق شوروی، این ویلا را به‌عنوان محل اقامت تابستانی خود برگزیده بود و بیشتر زمانش را در آنجا سپری می‌کرد. ویلای استالین در سوچی، درحال‌حاضر یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی سوچی است.

این ویلا در سال ۱۹۳۷ با سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده است. این ساختمان، اتاق‌های مختلفی ازجمله اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، کتابخانه و اتاق خواب دارد. داخل ویلا با وسایل و مبلمان اصل آن دوران تزیین شده و گردشگران می‌توانند با شیوه زندگی استالین آشنا شوند. یکی از جذابیت‌های این ویلا، استخر سرپوشیده آن است که با کاشی‌های بسیار زیبا تزیین شده است. همچنین، در محوطه خارجی ویلا باغ‌های زیبا و راه‌های متعدد پیاده‌روی وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند ساعت‌ها از آن‌ها استفاده کنند.

  • ساعت بازدید از ویلای استالین: 10 صبح تا 6 عصر
  • قیمت بلیط ویلای استالین: 600 روبل، 7 دلار

موقعیت دقیق ویلای استالین

85ab93f12ec32789e70c05c197c5fb0c.jpg
ویلای استالین، از جاهای دیدنی سوچی

تور سوچی لست‌سکند

سفر به شهر دیدنی سوچی با تور یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن سوچی است. سوچی با سواحل زیبا، آب‌وهوای معتدل و امکانات فراوان تفریحی، مقصدی محبوب برای گردشگران به حساب می‌آید. شما می‌توانید با رفتن به صفحه تور سوچی در وبگاه لست‌سکند، انواع تورها به مقصد سوچی را ببینید و با استفاده از انواع‌واقسام فیلترها، تور مطلوبتان را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب، جاهای دیدنی سوچی را به شما معرفی کردیم. در راهنمای سفر به سوچی هم نکات و اطلاعات مفیدی را درباره سفر به این شهر در اختیارتان قرار داده‌ایم. طبیعت بکر، سواحل زیبا و جاذبه‌های تاریخی و دیگر دیدنی های سوچی، موجب شده است این شهر توریستی با استقبال گردشگران مواجه شود. ازآنجایی‌که سفر به سوچی تا حدودی هزینه‌های زیادی دارد، برای سفر به این شهر و مدیریت هزینه‌ها می‌توانید از تور اقساطی استفاده کنید. این تورها، امکان پرداخت هزینه سفر را در چندین قسط فراهم می‌کنند. اگر تاکنون به سوچی سفر کرده‌اید، بازدید از کدام‌یک از مکان های دیدنی سوچی را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ 

ساناز بهبودی
ساناز بهبودی

معماری خوانده‌ام و سفر کردن را شروع کردم تا بناهای تاریخی و معماری‌شان را ببینم. رفته‌رفته در کنار این سفرها، ارتباط دل‌نشینی میان ماجراجویی و آرامش در طبیعت پیدا کردم. این‌چنین شد که رنگ‌و‌بوی زندگی‌ام تغییر کرد و نوشتن را شروع کردم تا بتوانم این حس بی‌نظیر را به‌ نوشته تبدیل کنم.