جاهای دیدنی تالش؛ معرفی بهترین‌ها با آدرس و عکس

4
از 2 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی تالش + عکس و آدرس
13 شهریور 1403 08:00
0

جاهای دیدنی تالش، خیره‌کننده‌اند و شما را شگفت‌زده می‌کنند. تالش را بیش از هرچیز با طبیعت بکر و آب‌وهوای بی‌نظیرش می‌شناسند؛ اما دیدنی های تالش برای هر سلیقه‌ای تنوع دارند. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند فهرست کاملی از مکان های دیدنی تالش را به شما معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی تالش که نباید از دست داد

  • ییلاق سوباتان
  • ییلاق شکردشت
  • روستای شیله‌وشت
  • دریاچه سراگاه
  • آبشار زمرد
  • سورتمه تالش
  • جنگل و ساحل گیسوم
  • پارک جنگلی سیاهداران

فهرست انواع تورهای تالش همراه با قیمت 

ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان یکی از دیدنی های تالش است که در بین مسافران تور طبیعت‌گردی بسیار شهرت دارد. سوباتان در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و به همین دلیل، حتی در تابستان‌ها هم آب‌وهوایی بسیار خنک دارد. در این جای دیدنی تالش، می‌توانید بازاراچه سنتی، آبشار، سیاه‌چادرهای عشایر و چمنزارهای وسیع پوشیده از گل را ببینید. علاوه‌بر این، ییلاق سوباتان چشمه‌های خروشان فراوانی دارد که برخی از آن‌ها خواص درمانی دارند. سوباتان ازنظر زیبایی، خیره‌کننده است و اگر هوس سفری چندروزه به دل طبیعت و دور شدن از هیاهوی شهر را داشته باشید، بهترین مقصد برای شماست.

  • آدرس ییلاق سوباتان: بخش کرگان‌رود
  • بهترین فصل بازدید از ییلاق سوباتان: اواسط بهار تا نیمه تابستان

موقعیت دقیق ییلاق سوباتان روی نقشه

سوباتان.jpg
ییلاق سوباتان، یکی از مکان های دیدنی تالش

ییلاق شکردشت

شکردشت، از جاهای دیدنی گیلان و یکی از ییلاق‌های سرسبز است که پوشیده از درختان راش و افراست و مناظر دشت‌های سبز و مه‌گرفته آن، خیره‌کننده است. از دیدنی‌های شکردشت می‌توان به دشت‌های شقایق و مناظر جنگل و کوهستان اشاره کرد. ییلاق شکردشت به‌دلیل ارتفاع، تابستان‌های بسیار خنکی دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر تابستانی باشد.

  • آدرس ییلاق شکردشت: ۲۹ کیلومتری تالش
  • بهترین فصل بازدید از ییلاق شکردشت: اواخر بهار و تابستان

موقعیت دقیق ییلاق شکردشت روی نقشه

شکردشت.jpg
شکردشت، از جاذبه های گردشگری تالش

ییلاق دوخاله کوه

منطقه ییلاقی دوخاله کوه یکی از جاهای دیدنی تالش است که می‌تواند برای سفر تابستانی با تور داخلی گزینه بسیار مناسبی باشد؛ چراکه آب‌وهوای اینجا، حتی در تابستان‌ها هم بسیار خنک و مطبوع است و از هر سمت، مناظر کوه و دشت‌های سبز پیداست و مه غلیظی در محیط جاری است. ازآنجایی‌که این منطقه ییلاقی است، توصیه می‌کنیم مواد غذایی لازم را برای سفر، همراهتان ببرید.

  • آدرس ییلاق دوخاله کوه: جاده رشت به آستارا
  • بهترین فصل بازدید از ییلاق دوخاله کوه: بهار و تابستان

موقعیت دقیق ییلاق دوخاله کوه روی نقشه

دوخاله کوه.jpg
ییلاق دوخاله کوه، از جاهای گردشگری تالش

روستای شیله‌وشت

روستای شیله‌وشت یکی از مکان های دیدنی تالش است که در دل جنگل‌های انبوه و کوهستانی قرار دارد. این روستا، آرام و بکر است و آب‌وهوای آن حتی در تابستان‌ها هم بسیار خنک است. علاوه‌بر طبیعت زیبا، این جای دیدنی تالش جاذبه‌هایی مثل آبشار شیله‌وشت را هم دارد. این آبشار جزو آبشارهای سه‌طبقه ایران است و ده متر طول دارد. ازجمله تفریحاتی که می‌توانید در روستای شیله‌وشت داشته باشید، کمپینگ، پیاده‌روی، طبیعت‌گردی و عکاسی است.

  • آدرس روستای شیله‌وشت: ۲۰ کیلومتری هشتپر
  • بهترین فصل بازدید از روستای شیله‌وشت: بهار و تابستان

بلندترین آبشار ایران را بشناسید

موقعیت دقیق روستای شیله‌وشت روی نقشه

شیله‌وشت.jpg
روستای شیله‌وشت، یکی از دیدنی های تالش

دریاچه سراگاه

دریاچه سراگاه یکی از آن دیدنی های تالش است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به طبیعت بسیار جذاب باشد. این دریاچه در میان کوه‌های برافراشته قرار گرفته و با درختان انبوه محصور شده است و تصویری رؤیایی را پیش چشم مسافران تور استان گیلان قرار می‌دهد. آب زلال و شفاف و هوای مطبوع محیط اطراف این جای دیدنی، آن را به مکانی ایدئال برای پیک‌نیک تبدیل می‌کند. گفتنی است که امکان ماهیگیری یا شنا در این دریاچه وجود ندارد.

  • آدرس دریاچه سراگاه: ۱۰ کیلومتری تالش
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراگاه: بهار و تابستان

موقعیت دقیق دریاچه سراگاه روی نقشه

سراگاه.jpg
دریاچه سراگاه، از مکان های دیدنی تالش

رودخانه کرگان‌رود

رودخانه کرگان‌رود یکی از جاذبه های گردشگری تالش است که از ارتفاعات تالش سرچشمه می‌گیرد و بعداز عبور از میان شهر تالش به دریای خزر منتهی می‌شود. این رود، زیستگاه ماهی‌های زیادی ازجمله ماهی سفید است. در اطراف کرگان‌رود، طبیعت بکر و زیبایی شکل گرفته که گردشگران را جذب می‌کند. صدای پرندگان، صدای رود خروشان، درختان سربه‌فلک‌کشیده و گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع باعث شده تا اینجا برای پیک‌نیک، طبیعت‌گردی، عکاسی و پیاده‌روی مناسب باشد.

  • آدرس کرگان‌رود: تالش، میدان آزادی
  • بهترین فصل بازدید از کرگان‌رود: بهار و تابستان

موقعیت دقیق رودخانه کرگان‌‌رود روی نقشه

کرگان رود.jpg
کرگان‌رود، از جاذبه های گردشگری تالش

آبشار ورزان

یکی از جاذبه های گردشگری تالش برای علاقه‌مندان به طبیعت، آبشار ورزان است. این آبشار، یکی از شاخه‌های اصلی رود لیسار است و با ارتفاع بیش‌ از صد متر از صخره‌ها فرو می‌ریزد و صحنه‌ای تماشایی خلق می‌کند. از کنار آبشار ورزان می‌توانید نمای دره ساری‌داش را هم ببینید و حتی با کمی دقت می‌توانید منظره سواحل خزر را هم تماشا کنید.

  • آدرس آبشار ورزان: شمال‌غرب تالش
  • بهترین فصل بازدید از آبشار ورزان: اواخر بهار و تابستان

موقعیت دقیق آبشار ورزان روی نقشه

آبشارر ورزان.jpg
آبشار ورزان، از جاهای دیدنی تالش

آبشار زمرد

آبشار زمرد یکی از تماشایی‌ترین دیدنی های تالش است. این آبشار را با نام آبشار دوقلو هم می‌شناسند؛ چراکه آبشار کوچکی در سمت چپ آبشار اصلی در جریان است. آبشار زمرد در دل جنگل‌های حویق قرار گرفته و طبیعت اطراف آن بکر و زیباست. این آبشار، زیستگاه ماهی‌های زیادی ازجمله ماهی قزل‌آلاست و شما می‌توانید علاوه‌بر طبیعت‌گردی، عکاسی و آب‌تنی در این جای دیدنی تالش، ماهیگیری را هم به تجربه‌های سفرتان اضافه کنید. لذت چشیدن طعم غذاهای محلی گیلان پس از دیدن طبیعت سرسبز تالش، می‌تواند از جذابیت‌های وصف‌ناپذیر سفر شما باشد.

  • آدرس آبشار زمرد: منطقه حویق، روستای زمرد
  • بهترین فصل بازدید از آبشار زمرد: بهار و پاییز

موقعیت دقیق آبشار زمرد روی نقشه

آبشار زمرد.jpg
آبشار زمرد، یکی از جاهای دیدنی تالش

منطقه حفاظت‌شده لیسار

تالش و مکان های دیدنی تالش، برای عاشقان طبیعت بهشت کوچکی روی زمین است. منطقه حفاظت‌شده لیسار در شمال شهر تالش قرار گرفته و مساحتی حدود ۳۱ هزار هکتار دارد. این اراضی شامل بخش‌های کوهستانی، جلگه‌ای، جنگلی و ساحلی است. منطقه حفاظت‌شده لیسار پر از گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع است و از درختانی مثل راش، افرا و توسکا تا حیواناتی مثل پلنگ، مارال و شوکا در این منطقه زندگی می‌کنند. مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را می‌توانید در این جای دیدنی تالش ببینید.

  • آدرس منطقه حفاظت‌شده لیسار: شمال تالش، بخش لیسار
  • بهترین فصل بازدید از منطقه حفاظت‌شده لیسار: بهار، تابستان و پاییز

موقعیت دقیق منطقه حفاظت‌شده لیسار روی نقشه

لیسار.jpg
منطقه حفاظت‌شده لیسار، از جاذبه های گردشگری تالش

سورتمه تالش

سورتمه تالش محبوب‌ترین جای دیدنی تالش برای عاشقان هیجان است. این سورتمه ریلی، در دل جنگل‌های سیاه‌داران در بام شهر تالش واقع شده است و ۱۰۵۵ متر طول دارد. سر زدن به این سورتمه در هر فصلی از سال لطف خاص خود را دارد؛ چه در بهار و تابستان که انبوه درختان سبز، مسیر را پوشانده‌اند، چه در فصل پاییز که درختان نارنجی و زرد، سراسر مسیر را در بر گرفته‌اند یا در زمستان‌های برفی و سرد گیلان. گفتنی است که این سورتمه، با استفاده از آخرین تجهیزات روز دنیا ساخته شده و یکی از مدرن‌ترین سورتمه‌های ایران است.

  • آدرس سورتمه تالش: پارک جنگلی سیاه‌داران
  • ساعت بازدید از سورتمه تالش: ۱۰ صبح تا ۸ شب
  • قیمت بلیط سورتمه تالش: ۱۰۵ هزار تومان

موقعیت دقیق سورتمه تالش روی نقشه

سورتمه تالش.jpg
مسیر سورتمه، عکس جاهای دیدنی تالش

جنگل و ساحل گیسوم

جنگل و ساحل گیسوم یکی از مشهورترین جاهای دیدنی تالش است. درختان سربه‌فلک‌کشیده جنگل گیسوم، مسیر جاده‌ای خیره‌کننده‌ای ساخته و در این مجموعه تفریحی می‌توانید تلاقی جنگل و دریا را تماشا کنید. پارک جنگلی گیسوم ۸۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد و ساحل آن یکی از بکرترین سواحل ایران است. فرصت تماشای جنگل و دریا در کنار هم، این جای دیدنی تالش را در بین مسافران بسیار محبوب کرده است. از امکانات تفریحی این پارک جنگلی می‌توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران، نانوایی، آلاچیق و دریاچه مصنوعی اشاره کرد. امکان تجربه تفریحاتی مثل دوچرخه‌سواری، عکاسی، اسب‌سواری، قایق‌سواری، جت‌اسکی و پاراگلایدر هم در این پارک برای گردشگران فراهم شده است.

  • آدرس جنگل و ساحل گیسوم: جاده رشت به آستارا
  • بهترین فصل بازدید از جنگل و ساحل گیسوم: تابستان

موقعیت دقیق جنگل و ساحل گیسوم روی نقشه

گیسوم.jpg
جنگل و ساحل گیسوم، از دیدنی های تالش

پارک جنگلی سیاهداران

پارک جنگلی سیاهداران یکی از مکان های دیدنی تالش است که ۱۲ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. این پارک پر از درختان بلوط و سیاه بوده و به همین دلیل به آن نام سیاهداران داده‌اند. در گذشته تراکم درختان این پارک به‌قدری بوده که امکان ورود به آن وجود نداشته، ولی امروز این جنگل یکی از جاذبه های گردشگری تالش محسوب می‌شود. این منطقه زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی مثل آهو، گوزن و مارال است. سورتمه تالش هم در این منطقه قرار گرفته که در بالا مفصل درباره آن توضیح دادیم. از دیگر امکانات پارک جنگلی سیاهداران می‌توان به پارکینگ، آلاچیق، سرویس بهداشتی و رستوران اشاره کرد.

  • آدرس پارک جنگلی سیاهداران: هشتپر
  • بهترین فصل بازدید از پارک جنگلی سیاهداران: تابستان و پاییز

موقعیت دقیق پارک جنگلی سیاهداران روی نقشه

پارک جنگلی سیاهداران.jpg
عکس جاهای دیدنی تالش، پارک جنگلی سیاهداران

کاخ سردار امجد

کاخ زمستانی نصرت‌الله‌خان از مهم‌ترین جاهای تاریخی تالش است. این کاخ در دوره قاجار توسط نصرت‌الله‌خان، ملقب به سردار امجد، حاکم وقت ساخته شد. معماری این کاخ، بسیار دیدنی است. این عمارت در سه طبقه ساخته شده و یک بار هم در اتفاقات منجر به انقلاب مشروطه به آتش کشیده شد. گفتنی است که امکان بازدید از بخش داخلی کاخ سردار امجد امروز فراهم نیست و تنها می‌توانید آن را از بیرون ببینید.

  • آدرس کاخ سردار امجد: میدان امام‌خمینی

موقعیت دقیق کاخ سردار امجد روی نقشه

کاخ سردار امجد.jpg
نمای بیرونی کاخ سردار امجد، از جاهای تاریخی تالش

بقعه شاه میلرزان

این جای دیدنی تالش، مقبره یکی از عارفان قرن هشتم هجری قمری به نام محمود شاه دینوری است. معماری این بقعه، شبیه دیگر بناهای منطقه گیلان است. اتاق آرامگاه، درست در میان بنا قرار گرفته و گفتنی است که این بنا به‌عنوان میراث ملی ایران به ثبت رسیده است. روستایی که این بقعه در آن واقع شده هم در نوع خود بسیار دیدنی است.

  • آدرس بقعه شاه میلرزان: جاده لیسار

موقعیت دقیق بقعه شاه میلرزان روی نقشه

شاه میلرزان.jpg
عکس جاهای دیدنی تالش

سفر با تور تالش

اگر قصد دارید به شهر دیدنی تالش سفر کنید و از جاهای دیدنی تالش بازدید کنید و به‌دنبال تور مناسب می‌گردید، کافی است در قسمت تورهای وبگاه لست‌سکند عبارت تور تالش را جست‌وجو کنید تا با فهرستی از تورها به این مقصد روبه‌رو شوید و با استفاده از انواع فیلترها، تور مناسبتان را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب، سعی کردیم فهرست کاملی از جاهای دیدنی تالش را در اختیارتان بگذاریم تا مسیر شما را برای برنامه‌ریزی سفر هموار کنیم. اگر تاکنون به تالش سفر کرده‌اید، تجربه شما از سفر به این شهر شمالی چطور بوده است؟ تماشای کدام‌یک از مکان های دیدنی تالش را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.