جاهای دیدنی کاپادوکیا؛ معرفی بهترین‌ها با آدرس و عکس

5
از 2 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی کاپادوکیا + عکس و آدرس
14 مرداد 1403 08:00
0

جاهای دیدنی کاپادوکیا خیره‌کننده‌اند. کاپادوکیا یکی از مقاصد رؤیایی و محبوب مسافران است. تصویر این شهر با بالون‌های رنگارنگ در حال پرواز گره خورده؛ ولی شاید کمتر کسی لیست کاملی از مکان های دیدنی کاپادوکیا داشته باشد. دیدنی های کاپادوکیا بسیار متنوع‌اند. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند فهرست کاملی از جاهای دیدنی کاپادوکیا را به شما معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی کاپادوکیا که نباید از دست داد

  • پارک ملی گورمه
  • شهر زیرزمینی کایماکلی
  • شهر زیرزمینی درینکویو
  • کلیسای سنت جان باپتیست
  • کلیسای کارانلیک
  • کلیسای ایل نظر
  • قلعه اوچ حیصار
  • موزه فضای باز زلوه

مشاهده فهرست تورهای کاپادوکیا

پارک ملی گورمه (Goreme Historical National Park)

کاپادوکیا از شهرهای دیدنی ترکیه است و پارک ملی گورمه یکی از معروف‌ترین جاهای گردشگری کاپادوکیا محسوب می‌شود. این جای دیدنی کاپادوکیا که با کوه‌های مخروطی و کله‌قندی‌شکلش شهرت پیدا کرده، در سال ۱۹۸۵ در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این صخره، حاصل همکاری انسان و طبیعت است و در قرن چهارم، زندگی زیرزمینی در آن وجود داشته است. ارتفاع بعضی از صخره‌های این منطقه به بیش از چهل متر می‌رسد. 

  • ساعت بازدید از پارک ملی گورمه: ۸ صبح تا ۸ شب
  • قیمت بلیط پارک ملی گورمه: ۵۴ لیر

موقعیت دقیق پارک ملی گورمه روی نقشه

گورمه.jpg
عکس جاهای دیدنی کاپادوکیا، پارک ملی گورمه

شهر زیرزمینی کایماکلی (Kaymakli Underground City)

شهر زیرزمینی کایماکلی یکی از جاهای تاریخی کاپادوکیا محسوب می‌شود که بازدید از آن می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و جاهای تاریخی بسیار جذاب باشد. قدمت این شهر به دوره بیزانس برمی‌گردد. مسیحیان برای در امان ماندن از حملات اعراب در این شهر مستقر شده بودند و زندگی زیرزمینی داشتند. اتاق‌ها و محیط این شهر توسط تونل‌های زیرزمینی به هم متصل شده است و امروز مسافران تور ترکیه می‌توانند از چهار طبقه از این شهر بازدید کنند.

  • ساعت بازدید از شهر زیرزمینی کایماکلی: ۸ صبح تا ۶ عصر
  • قیمت بلیط شهر زیرزمینی کایماکلی: ۳۲ لیر

موقعیت دقیق شهر زیرزمینی کایماکلی روی نقشه

کایماکلیی.jpg
شهر زیرزمینی کایماکلی، یکی از جاهای تاریخی کاپادوکیا

شهر زیرزمینی درینکویو (Derinkuyu Underground City)

درینکویو، یکی دیگر از شهرهای زیرزمینی ترکیه است که در سال ۱۹۶۳ کشف شد. این شهر در عمق ۸۵ متری ساخته شده و گنجایش ۲۰ هزار نفر همراه با دام و منابع غذایی را دارد. این شهر زیرزمینی شامل بخش‌هایی مثل شراب‌سازی، روغن‌گیری، اسطبل، سالن غذاخوری و معبد است. علاوه‌بر این، این شهر زیرزمینی یک سیستم بزرگ برای تهویه هوا و انتقال آب از فضای بیرون به داخل هم دارد. توصیه می‌کنیم اگر به مکان‌های تاریخی علاقه دارید، بازدید از این جای دیدنی کاوپادوکیا را از دست ندهید.

  • ساعت بازدید از شهر زیرزمینی درینکویو: ۸ صبح تا ۸:۴۵ شب
  • قیمت بلیط شهر زیرزمینی درینکویو: ۳۲ لیر

اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر به ترکیه

موقعیت دقیق شهر زیرزمینی درینکویو روی نقشه

درین.jpg
شهر زیرزمینی درینکویو، از جاذبه های گردشگری کاپادوکیا

کلیسای سنت جان باپتیست (Iglesia de San Juan Bautista)

کلیسای سنت جان باپتیست یکی دیگر از جاهای دیدنی کاپادوکیا به شمار می‌آید که برای علاقه‌مندان به کلیسا بسیار دیدنی است. این کلیسا یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کلیساهای کاپادوکیاست و به معماری منحصر‌به‌فرد و نقاشی‌های خیره‌کننده‌اش مشهور است. این جای دیدنی کاپادوکیا در قرن چهارم ساخته شده است و شکلی صلیب‌مانند با سه محراب دارد.

  • ساعت بازدید از کلیسای سنت جان باپتیست: ۸ صبح تا ۵ عصر
  • قیمت بلیط کلیسای سنت جان باپتیست: ۲ لیر

موقعیت دقیق کلیسای سنت جان باپتیست

سنت جان.jpg
کلیسای سنت جان باپتیست، یکی از دیدنی های کاپادوکیا

کلیسای کارانلیک (Karanlik Kilise)

کلیسای کارانلیک که به نام کلیسای تاریک هم شناخته می‌شود، یکی از مکان های دیدنی کاپادوکیاست. قدمت این کلیسا به قرن یازدهم برمی‌گردد و معماری آن طرحی مربع‌شکل با چهار ستون و پنج گنبد است. در این کلیسا نقاشی‌های کم‌نظیر وجود دارد و در یکی از نقاشی‌های اصلی این کلیسا، مراحل زندگی حضرت مسیح(ع) از تولد تا مصلوب شدن به تصویر درآمده است.

  • ساعت بازدید از کلیسای کارانلیک: ۸ صبح تا ۵ عصر
  • قیمت بلیط کلیسای کارانلیک: ۲ لیر

موقعیت دقیق کلیسای کارانلیک روی نقشه

کارنلیک.jpg
عکس جاهای دیدنی کاپادوکیا، نقاشی‌های داخل کلیسای تاریک

کلیسای ایل نظر (Al Nazar Church)

کلیسای ایل نظر یکی دیگر از جاهای دیدنی کاپادوکیا محسوب می‌شود. این کلیسای مخروطی‌شکل از سنگ ساخته شده است و از بیرون نمایی شبیه به دندان دارد. علاوه‌بر نمای ویژه بیرونی، درون این کلیسا هم پر از نقاشی‌های جالب و دیدنی است. طبیعت اطراف کلیسا هم به زیبایی این جای دیدنی کاپادوکیا اضافه می‌کند.

  • ساعت بازدید از کلیسای ایل نظر: ۸ صبح تا ۴.5 عصر
  • قیمت بلیط کلیسای ایل نظر: ۲ لیر

موقعیت دقیق کلیسای ایل نظر روی نقشه

ایل نظر.jpg
کلیسای ایل نظر، یکی از جاهای دیدنی کاپادوکیا

قلعه اوچ حیصار (Uchisar Castle)

قلعه اوچ حیصار در بالاترین ارتفاع از دره کاپادوکیا قرار گرفته و زیباترین چشم‌انداز از کاپادوکیا را پیش چشمان شما قرار می‌دهد. این قلعه درست در میانه کاپادوکیا در بلندترین نقطه قرار دارد و به همین دلیل مناظری که از فراز آن می‌توان تماشا کرد، به‌ویژه هنگام شب بسیار جلوه بی‌نظیری دارد. این قلعه به پارک ملی گورمه هم بسیار نزدیک است.

  • ساعت بازدید از قلعه اوچ حیصار: 7 صبح تا ۸ شب
  • قیمت بلیط قلعه اوچ حیصار: ۵۰ لیر

موقعیت دقیق قلعه اوچ حیصار روی نقشه

اوچ حیصار.jpg
قلعه اوچ حیصار، از دیدنی های کاپادوکیا

موزه فضای باز زلوه (Zelve Open Air Museum)

این موزه یکی از شگفت‌انگیزترین موزه‌های فضای باز ترکیه است. در واقع اینجا دهکده‌ای در دل صخره‌ها بوده و مسیحیان و مسلمانان در آن زندگی می‌کرده‌اند. موزه فضای باز زلوه در قرن نهم به‌عنوان یک صومعه شروع‌به‌کار کرد و بعدها به دهکده تبدیل شد و تا اوایل قرن بیستم هنوز انسان‌ها در آن سکونت داشتند؛ ولی به‌دلیل خطر ریزش، از جمعیت خالی شد و امروز به‌عنوان موزه، یکی از دیدنی های کاپادوکیا محسوب می‌شود.

  • ساعت بازدید از موزه فضای باز زلوه: ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر
  • قیمت بلیط موزه فضای باز زلوه: ۶۵ لیر

موقعیت دقیق موزه فضای باز زلوه روی نقشه

زلوه.jpg
موزه فضای باز زلوه، از دیدنی های کاپادوکیا

موزه اورگوپ (Ürgüp Müzesi)

برای علاقه‌مندان به تاریخ، موزه‌ها یکی از جالب‌ترین مکان‌های دیدنی هر مقصدی هستند و کاپادوکیا از این نظر دست‌پری دارد. موزه اورگوپ در یکی از بناهای قدیمی منطقه دایر شده و آثار باستانی جالبی مثل دندانی با ده میلیون سال قدمت در آن وجود دارد. دیدنی‌های این موزه شامل چیزهای مختلفی مثل اشیای دوره عثمانی، لباس‌های سنتی و کتیبه‌های تاریخی است. 

موقعیت دقیق موزه اورگوپ روی نقشه

اورگوپ.jpg
موزه اورگوپ، از مکان های دیدنی کاپادوکیا

موزه تاریخ و هنر کاپادوکیا (Cappadocia Art & History Museum)

موزه تاریخ و هنر کاپادوکیا در ساختمانی با قدمت ۱۵۰ سال احداث شده و یکی از مهم‌ترین موزه‌های این شهر است. این موزه با هدف آشنایی مسافران با فرهنگ و تاریخ بومی این منطقه دایر شده است و یکی از مکان های دیدنی کاپادوکیا محسوب می‌شود.

  • ساعت بازدید از موزه تاریخ و هنر کاپادوکیا: ۱۰ صبح تا ۷ عصر

موقعیت دقیق موزه تاریخ و هنر کاپادوکیا روی نقشه

موزه هنر.jpg
موزه تاریخ و هنر کاپادوکیا

سفر با تور به کاپادوکیا

برای سفر به این شهر دیدنی، کافی است در قسمت تورهای وبگاه لست‌سکند عبارت تور کاپادوکیا را جست‌وجو کنید. در این قسمت، فهرستی از تورهای متنوع به این مقصد وجود دارد که می‌توانید با استفاده از انواع‌واقسام فیلترها، آن‌ها را مقایسه کنید و تور متناسب با شرایطتان را بخرید. 

سخن آخر

در این مطلب، سعی کردیم که فهرستی از بهترین جاهای دیدنی کاپادوکیا را در اختیارتان قرار دهیم تا اگر به‌زودی قرار است به این شهر رؤیایی سفر کنید، بتوانید متناسب با زمان‌بندی و سلیقه‌تان برای این سفر برنامه‌ریزی کنید. دانستن قیمت غذا در ترکیه به شما کمک می‌کند بودجه‌بندی بهتری برای هزینه‌هایتان داشته باشید. اگر تاکنون به کاپادوکیا سفر کرده‌اید، بازدید از کدام‌یک از مکان های دیدنی کاپادوکیا را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.