جاهای دیدنی مارماریس؛ معرفی بهترین‌ها با آدرس و عکس

4.6
از 7 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی مارماریس + عکس و آدرس
03 شهریور 1403 11:00
3

تصور شما از بهشت چیست؟ جایی سرسبز با آب‌وهوای معتدل و مناظر دیدنی؟ یا ساحلی احاطه‌شده با کوه‌ها و تپه‌هایی سبزرنگ؟ جاهای دیدنی مارماریس، بهشت را برای شما تداعی می‌کنند. در این مطلب از بلاگ لست‌سکند دیدنی های مارماریس را به شما معرفی می‌کنیم. چنانچه به‌زودی عازم سفر به این بهشت کوچک هستید و می‌خواهید فهرستی از مکان های دیدنی مارماریس داشته باشید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی مارماریس که نباید از دست داد

  • مقبره دالیان
  • قلعه مارماریس
  • ساحل ایچملر
  • ساحل تورونج
  • جزیره کلئوپاترا
  • شهر قدیمی مارماریس
  • بازار بزرگ مارماریس

مشاهده فهرست تورهای مارماریس

مقبره دالیان (Dalyan)

وقتی صحبت از مکان های دیدنی مارماریس در میان باشد، اغلب افراد به‌یاد سواحل نیلی و بکر می‌افتند؛ اما این شهر دیدنی، جاذبه‌های تاریخی هم کم ندارد. مقبره دالیان یکی از جاهای تاریخی مارماریس است. دالیان در زبان ترکی به‌معنای ماهیگیران است. قدمت این شهر به ۴۰۰ سال پیش‌از میلاد مسیح برمی‌گردد. هنگام قایق‌سواری روی رودخانه‌ می‌توانید کنده‌کاری‌های باستانی روی صخره‌ها را تماشا کنید و لذت ببرید. یکی دیگر از دلایل شهرت این منطقه، وجود لاک‌پشت‌های غول‌پیکر و حوضچه‌های گوگرد در اینجاست.

  • ساعت بازدید از مقبره دالیان: 9 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط مقبره دالیان: 25 لیر

موقعیت دقیق مقبره دالیان روی نقشه

مقبره دالیلن.jpg
مقبره دالیان، یکی از جاهای تاریخی مارماریس

قلعه مارماریس (Marmaris Castle and Archeology Museum)

قلعه مارماریس یکی از جاذبه‌های این شهر برای آن دسته از مسافران تور ترکیه است که به موزه و مکان‌های تاریخی علاقه‌ دارند. به گفته محققان، قدمت این قلعه به حدود سه هزار سال پیش‌از میلاد مسیح برمی‌گردد و کاربرد آن، حفاظت از شهر بوده است. قلعه مارماریس امروز یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر محسوب می‌شود و قسمت داخلی آن به موزه تبدیل شده است. موزه قوم‌نگاری، موزه باستان‌شناسی و گالری‌های متنوع ازجمله بخش‌های مختلف این قلعه هستند. از ارزش تاریخی این قلعه که بگذریم، موقعیت قرارگیری اینجا باعث شده تا چشم‌اندازهای بی‌نظیری را بتوانید از این نقطه تماشا کنید.

  • ساعت بازدید از قلعه مارماریس: ۹ صبح تا ۸ شب
  • قیمت بلیط قلعه مارماریس: ۱۵ لیر

موقعیت دقیق قلعه مارماریس روی نقشه

قلعه مارماریس.jpg
عکس جاهای دیدنی مارماریس، قلعه مارماریس

ساحل ایچملر (İçmeler Beach)

ایچمِلِر، تفرجگاهی ساحلی برای عاشقان تفریحات آبی در ترکیه است. ایچملر را می‌توان یکی از بهترین سواحل ترکیه دانست. در این تفرجگاه ساحلی، ازطرفی چشم‌انداز کوه‌های برافراشته را دارید و ازطرف‌دیگر، سواحل نیلی و بکر مارماریس پیش روی شماست. این جای دیدنی مارماریس برای آفتاب گرفتن، عکاسی، شنا و تفریحات آبی گزینه بسیار مناسبی است و از‌سوی‌دیگر امکانات خوبی مثل کافه، رستوران، بار، دوش، صندلی و سرویس بهداشتی هم دارد. برای تفریحات شبانه هم این ساحل گزینه خوبی است، چراکه موسیقی زنده و بزم‌های شبانه بخش جدانشدنی ساحل ایچملر است.

موقعیت دقیق ساحل ایچملر روی نقشه

ساحل ایچملر.jpg
ساحل ایچملر، یکی از دیدنی های مارماریس

ساحل تورونج (Turunç)

تورونج یکی دیگر از جاهای دیدنی مارماریس است که به‌دلیل مناظر و چشم‌اندازهای بکر و بی‌نظیرش در میان مسافران شهرت دارد. این تفرجگاه در میان تپه‌های جنگلی قرار گرفته و از سمت دیگر، رو به دریای بی‌انتهاست. آفرودسواری، دوچرخه‌سواری، شنا در ساحل و پیاده‌روی در جنگل ازجمله تفریحاتی است که می‌توانید در این جای دیدنی مارماریس تجربه کنید. ساحل تورونج برخلاف ساحل ایچملر، شب‌های آرامی دارد و برای استراحت و تماشای مناظر زیر نور ماه گزینه خوبی است.

موقعیت دقیق ساحل تورونج روی نقشه

ساحل تورونج.jpg
ساحل تورونج، از جاذبه های گردشگری مارماریس

جزیره کلئوپاترا (Sedir Island)

ساحل ابریشمی و آب‌های شفاف و زلال از جاذبه‌های چشمگیر جزیره کلئوپاتراست. این جزیره را با نام جزیره سدیر هم می‌شناسند و علاوه‌بر طبیعت بکر، در این جای دیدنی مارماریس می‌توانید جاذبه‌های تاریخی مثل آمفی‌تئاتری باستانی و شهر قدیمی کدرا را هم ببینید. پرسه در شهر باستانی کدرا، شنا، عکاسی و حمام آفتاب ازجمله تفریحاتی است که می‌توانید در جزیره کلئوپاترا در مارماریس تجربه کنید.

مارماریس بهتر است یا آنتالیا؟

موقعیت دقیق جزیره کلئوپاترا روی نقشه

جزیره کلوپارترا.jpg
جزیره کلئوپاترا، یکی از جاهای گردشگری مارماریس

ساحل کیزکومو (Kızkumu Plajı)

ساحل کیزکومو یکی دیگر از دیدنی های مارماریس است که برای سواحل شگفت‌انگیز و بکرش شهرت دارد. این ساحل در منطقه اورهانیه قرار گرفته است. اورهانیه، روستایی با قدمت ۲۲۰۰ سال است و دورتادور آن را درختان کاج پوشانده‌اند. این ساحل، دریایی کم‌عمق دارد و برای تجربه تفریحات آبی همراه با بچه‌ها گزینه بسیار خوبی است. از دیگر امکانات این جای دیدنی مارماریس می‌توان به کافه، رستوران و تفریحات شبانه اشاره کرد. ترکیب اقامت در بهترین هتل‌های مارماریس با گشت‌وگذار در سواحل این شهر، می‌تواند سفری به‌یادماندنی را برایتان رقم بزند.

موقعیت دقیق ساحل کیزکومو روی نقشه

ساحل کیزکومو.jpg
ساحل کیزکومو، یکی از دیدنی های مارماریس

پارک ملی گونوسک (Günnücek)

برای علاقه‌مندان به طبیعت، پارک ملی گونوسک بهترین جای دیدنی مارماریس است. این پارک، حدود ۲۹ هکتار مساحت دارد و ازنظر گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار متنوع است و درختانی مثل کاج، صنوبر و سرو در این منطقه فراوان است. رودخانه زیبایی هم از میان این پارک عبور می‌کند که زیبایی اینجا را دوچندان کرده است. از تفریحاتی که می‌توانید در پارک ملی گونوسک تجربه کنید، می‌توان به پیاده‌روی، عکاسی، پرنده‌نگری و قایق‌سواری اشاره داشت. رستوران‌های متعددی هم در این پارک وجود دارد که می‌توانید هنگام بازدید از این پارک به آن‌ها سر بزنید و غذاهای ترکیه را امتحان کنید.

  • ساعت بازدید از پارک ملی گونوسک: ۹ صبح تا ۵ عصر؛ شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط پارک ملی گونوسک: 20 لیر

موقعیت دقیق پارک ملی گونوسک روی نقشه

گونوسک.jpg
پارک ملی گونوسک، از جاهای دیدنی مارماریس

دهکده تورگوت (Turgut)

تورگوت، روستایی در نزدیکی مارماریس است که به‌دلیل طبیعت بکرش شهرت دارد. این روستا در هر فصلی از سال، زیبایی ویژه‌ای دارد. یکی از جاذبه‌های دهکده تورگوت، آبشاری زیبا به همین نام است. اگر در تابستان به تورگوت سفر کنید، می‌توانید در این آبشار آب‌تنی کنید و حسابی لذت ببرید. علاوه‌بر طبیعت زیبا، این روستا جاذبه‌‌های تاریخی جالبی مثل قلعه تورگوت را در هم خود جای داده است.

مارماریس بهتر است یا بدروم؟

موقعیت دقیق دهکده تورگوت روی نقشه

ابشار تورگوت.jpg
آبشار تورگوت، از مکان های دیدنی مارماریس

شهر قدیمی مارماریس (Marmaris Old Town)

برای علاقه‌مندان به تاریخ و دوستداران پرسه‌زنی در بافت تاریخی شهرها، شهر قدیمی مارماریس یکی از جالب‌ترین دیدنی های مارماریس است. مارماریس یکی از شهرهای دیدنی ترکیه است و شهر قدیمی با کوچه‌های پیچ‌در‌پیچ روی تپه‌‌ای در شمال مارماریس قرار گرفته است. بافت قدیمی و جالب این شهر، مغازه‌های رنگارنگ و خیابان‌های بلند آن باعث شده تا این جای دیدنی مارماریس در بین مسافران بسیار محبوب باشد. اگر دوست دارید بهترین رستوران‌های مارماریس را در سفرتان از دست ندهید و هوس چشیدن غذاهای محلی یا نوشیدن یک فنجان قهوه‌‌ترک با باقلوای سنتی را کردید، می‌توانید سری به رستوران‌های این محله بزنید. توصیه می‌کنیم قبل از سفرتان، قیمت غذا در ترکیه را بدانید تا آگاهانه‌ برای هزینه‌های سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

 موقعیت دقیق شهر قدیمی مارماریس روی نقشه

شهر قدیمی.jpg
شهر قدیمی، یکی از جاذبه های گردشگری مارماریس

بازار بزرگ مارماریس (Grand Bazzar)

برای عاشقان خرید و گردش در مراکز خرید هیچ‌کدام از مکان های دیدنی مارماریس به‌اندازه بازار بزرگ جالب نیست. بازار بزرگ مارماریس یا گرند بازار مارماریس، بزرگ‌ترین مرکز خرید این شهر محسوب می‌شود و درست در قلب این شهر واقع شده است. در گرند بازار مارماریس، هرچیزی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در دسترس است؛‌ از جواهر و طلا تا لباس و فرش. این بازار بهترین مکان برای خرید سوغات ترکیه محسوب می‌شود؛ چراکه قیمت‌ها در این بازار در مقایسه با دیگر جاهای مارماریس، مناسب‌تر و اقتصادی‌تر است.

موقعیت دقیق بازار بزرگ مارماریس روی نقشه

مارماریس 1.jpg
بازار بزرگ، یکی از جاهای دیدنی مارماریس

سفر با تور مارماریس

اگر در فکر سفر به مارماریس هستید و به‌دنبال تور مناسب می‌گردید، کافی است در قسمت تورهای وبگاه لست‌سکند عبارت تور مارماریس را جست‌وجو کنید تا با فهرستی از انواع تورها به این مقصد روبه‌رو شوید و از بین آن‌ها با استفاده از فیلترهای گوناگون، تور مناسب با بودجه و زمان‌بندی‌تان را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا فهرستی از بهترین جاهای دیدنی مارماریس را به شما معرفی کنیم تا چنانچه درحال برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر هستید، بتوانید متناسب با سلیقه‌تان از دیدنی های مارماریس بازدید کنید. مکان های دیدنی مارماریس پرشمارند؛ از جاذبه‌های تاریخی تا جاذبه‌های طبیعی. خواندن راهنمای سفر به مارماریس به شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی بهتری برای سفر به این شهر دیدنی داشته باشید. اگر تاکنون به مارماریس سفر کرده‌اید، بازدید از کدام‌یک از مکان های دیدنی مارماریس را به مسافران این شهر پیشنهاد می‌کنید؟

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.