جاهای دیدنی و تفریحی لواسان؛ معرفی بهترین جاها برای پیک نیک

4.2
از 107 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی لواسان + عکس و آدرس
06 شهریور 1403 08:00
13

جاهای دیدنی لواسان پیوندی دل‌نشین با طبیعت دارند. لواسان یکی از مقصدهای پرطرف‌دار در نزدیکی تهران است که با طبیعت بکر و دل‌انگیزش، میزبان بسیاری از پایتخت‌نشینان و دیگر طبیعت‌دوستان است. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند بهترین جاهای دیدنی لواسان را به‌همراه جاهای تفریحی لواسان به شما معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی و تفریحی لواسان

  • منطقه حفاظت‌شده ورجین
  • روستای امامه
  • روستای کند علیا
  • پارک جنگلی تلو
  • دشت هویج
  • روستای افجه
  • روستای برگ جهان
  • دشت لار
  • سد لتیان

منطقه حفاظت‌شده ورجین

منطقه حفاظت‌شده ورجین واقع در شمال‌شرقی شهر تهران، حدود ۲۷ هزار هکتار وسعت دارد و به‌‌عنوان یکی از جاهای دیدنی لواسان شناخته می‌شود. این منطقه به‌دلیل نزدیکی به تهران، راه‌های دسترسی مناسبی دارد و دسترسی به آن، از دو مسیر امکان‌پذیر است؛ یکی از داخل شهر لواسان و جاده کند و بوجان و دیگری در کنار شهر فشم و جاده امامه. منطقه حفاظت‌شده ورجین یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی لواسان است که با مناظر کوهستانی و پوشش متنوع گیاهی، پناهگاه حیات‌وحش و گونه‌های کمیاب گیاهی است. این منطقه مکانی بسیار مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسی از حیات‌وحش محسوب می‌شود.

از دلایل اهمیت این منطقه حفاظت‌شده به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی لواسان، تنوع زیستی آن است. از مهم‌ترین گونه‌های حیات‌وحش که در این منطقه پیدا می‌‌شود، می‌توان به گراز، قوچ و میش البرزی، خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، انواع کبک، بلدرچین، جغد شاخ‌دار و عقاب طلایی اشاره کرد. عشایر و دامداران روستاهای اطراف، از این منطقه و جنگل لواسان به‌عنوان مراتع ییلاقی استفاده می‌کنند.

همچنین، اینجا محل رشد انواع مختلف داروهای گیاهی است که از بین آن‌ها می‌توان به بومادران، بارهنگ، کاکوتی و شکرتیغال اشاره کرد. توجه داشته باشید منطقه حفاظت‌شده ورجین برای ورود نیاز به مجوز دارد. پس از دریافت مجوز و ورود به این منطقه، با توجه به تنوع زیستی و حساسیت‌هایش، شما باید نکات حفاظتی و محیط‌زیستی بسیاری را در نظر بگیرید. 

  • بهترین زمان برای بازدید از منطقه حفظت‌شده ورجین: فصل بهار
  • فاصله تهران تا منطقه حفظت‌شده ورجین: 58 کیلومتر 
  • فاصله لواسان تا منطقه حفظت‌شده ورجین: 30 کیلومتر 

موقعیت دقیق منطقه حفاظت‌شده ورجین

لست سکند-lavasan-ورجین.jpg
منطقه حفاظت‌شده ورجین، از دیدنی های لواسان

روستای امامه

به‌جرئت می‌توان گفت که روستای امامه بهترین جا برای تفریح در بین جاهای دیدنی لواسان است. علت این ادعا فقط طبیعت زیبای این منطقه نیست، بلکه وجود مقاصد مختلفی است که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند. این روستا، یکی از روستاهای اطراف تهران محسوب می‌شود که مقصد بسیاری از پایتخت‌نشینان برای تفریح است. اگر از آن دست افرادی هستید که دوست‌ دارید خودتان را در برابر طبیعت به چالش بکشید، می‌توانید به سراغ قله مهرچال بروید. این قله در رشته‌کوه البرز مرکزی و در شمال روستای امامه و کند و در فاصله بین دشت‌ لار و کوه‌های لواسانات قرار دارد و به‌دلیل مسیرهای طولانی و شیب‌های زیاد، یکی از قله‌هایی است که با ارتفاع ۳۹۱۲ متر، صعود به آن سخت است. البته در مسیر می‌توانید به سراغ قلعه مازیار هم بروید و از دیدن این قلعه تاریخی لذت ببرید. 

اگر هم به کمپینگ یا یک سفر کوتاه خانوادگی علاقه‌مندید، می‌توانید به حاشیه روستای امامه بروید که بهترین جای لواسان برای پیک نیک است. همچنین می‌توانید با کمی فاصله به سراغ دشت مهرچال یا حتی آبشار کلوگان بروید که همگی مسیری ساده و محیطی مناسب برای کمپینگ دارند. ازطرف‌دیگر، این منطقه برای کسانی که به پیمایش علاقه‌مندند، جذاب است و اغلب گردشگران همراه با تور طبیعت‌گردی برای پیمایش مسیر امامه به کلوگان به این منطقه سفر می‌کنند.

  • بهترین زمان برای سفر به روستای امامه: فصل‌های بهار و پاییز
  • فاصله تهران تا روستای امامه: 56 کیلومتر 
  • فاصله لواسان تا روستای امامه: 18 کیلومتر

چک‌لیست کمپینگ در یک نگاه

موقعیت دقیق روستای امامه روی نقشه

4304309.jpg
روستای امامه، یک جای تفریحی لواسان

روستای کند علیا

روستای کند علیا، یکی دیگر از روستاهایی است که از جاهای دیدنی لواسان محسوب می‌شود و آبشار ناران یکی از دیدنی‌های چشمگیر آن است. از جذابیت‌های این روستا می‌توان به باغ‌های زیبا، کوچه‌باغ‌های دیدنی و چندین آبشار معروفش اشاره کرد. این روستا فقط ۳۸ کیلومتر از شمال‌شرقی تهران فاصله دارد و یک روستای کوهستانی با منابع غنی آب به شمار می‌رود. آب‌وهوای این روستا مثل سایر مناطق کوهستانی، در زمستان سرد است؛ بنابراین بهترین فصل برای سفر به این منطقه، بهار و تابستان است. از لواسان تا کند علیا حدود ۱۵ دقیقه فاصله‌ است.

علاوه‌بر آبشار ناران، آبشار کفترلو در نزدیکی این روستا قرار دارد. از دیگر جذابیت‌های این روستا این است که اهالی آن، محصولات باغی خود را عصرها برای فروش به داخل روستا می‌آورند و شما می‌توانید تازه‌ترین و بهترین محصولات باغی را بی‌واسطه از آن‌ها بخرید. ازآنجایی‌که باغ‌های شخصی، بخش زیادی از روستا را در بر گرفته است، فراموش نکنید بدون اجازه نباید وارد حریم آن‌ها شوید. یکی دیگر از مکان های دیدنی لواسان که در این مسیر نباید از دست بدهید، غار موزه دکتر وزیری است. این غار موزه، اولین موزه خصوصی ایران محسوب می‌شود و در آنجا می‌بینید که چگونه وسایل دور ریختنی بدون استفاده به مجسمه‌هایی جالب و دیدنی تبدیل شده‌اند.

  • بهترین زمان برای سفر به روستای کند علیا: فصل‌های بهار و تابستان
  • فاصله تهران تا روستای کند علیا: 46 کیلومتر 
  • فاصله لواسان تا روستای کند علیا: 7 کیلومتر

موقعیت دقیق روستای کند علیا روی نقشه

لست سکند-lavasan-کندعلیا.jpg
کند علیا، از بهترین جاهای لواسان
لست سکند-lavasan-موزه وزیری.jpg
غار موزه وزیری، از مکان های دیدنی لواسان

پارک جنگلی تلو

پارک جنگلی تلو با محیط آرام و زیبایی که دارد، مقصدی عالی برای طبیعت‌دوستان است. این پارک که از جاهای دیدنی لواسان محسوب می‌شود، در انتهای بزرگ‌راه شهید بابایی و کیلومتر پنج جاده تلو واقع شده است. به همین دلیل، دسترسی بسیار سریع و راحتی دارد. از لواسان تا پارک جنگلی تلو حدود ۲۰ دقیقه فاصله است. این پارک، پناهگاه انواع پرندگان مثل شاهین و قرقی و عقاب است. پوشش گیاهی آن، اغلب از درختان سوزنی‌برگ و پهن‌برگ است. دریاچه سد لتیان، تأمین‌کننده آب این پارک جنگلی لواسان است.

پارک جنگلی تلو به‌عنوان پارک جنگلی لواسان مساحتی بیش از ۱۰ میلیون متر مربع دارد. در گوشه‌وکنار پارک، آلاچیق‌هایی برای استراحت بازدیدکنندگان و جای پیک نیک در لواسان وجود دارد. علاوه‌بر طبیعت بی‌نظیری که این پارک جنگلی دارد، مهم‌ترین جذابیتش، چشم‌اندازهای زیبایی است که از سد لتیان و برخی دیگر از جاهای دیدنی لواسان در مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد. در این پارک، امکانات لازم برای فعالیت‌های ورزشی و تفریحی مثل والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، دوچرخه‌سواری کوهستان، پاراگلایدر، اسب‌دوانی، پینت‌بال و صخره‌نوردی فراهم شده است.

  • بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی تلو: فصل‌های بهار و پاییز 
  • فاصله تهران تا پارک جنگلی تلو: 38 کیلومتر
  • فاصله لواسان تا پارک جنگلی تلو: 14 کیلومتر

بهترین پینت‌بال‌های تهران را بشناسید

موقعیت دقیق پارک جنگلی تلو

تلو همشهری.jpg
پارک جنگلی تلو، از جاهای تفریحی لواسان؛ عکس از همشهری آنلاین

دریاچه لواسان

دریاچه لواسان، یکی از جاذبه‌های طبیعی و از جاهای دیدنی لواسان در نزدیکی تهران است. این دریاچه که در واقع بخش در دسترس سد لتیان است، در پشت سد لتیان و در مسیری زیبا و کوهستانی قرار دارد. آب این دریاچه، از رودخانه جاجرود تأمین می‌شود و منبعی مهم برای تأمین آب شرب تهران به شمار می‌رود. محیط اطراف دریاچه تفریحی لواسان با طبیعت بکر و هوای دل‌پذیر، مکانی مناسب برای پیک‌نیک، ماهیگیری و پیاده‌روی است. همچنین، چشم‌اندازهای کوهستانی، محیط آرام این منطقه و نزدیکی آن به تهران، لواسان را به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل کرده است.

  • بهترین زمان برای بازدید از دریاچه لواسان: فصل‌های بهار و پاییز 
  • فاصله تهران تا دریاچه لواسان: 20 کیلومتر
  • فاصله لواسان تا دریاچه لواسان: 4 کیلومتر

موقعیت دقیق دریاچه لواسان

سد-لتیان-2.jpg
دریاچه تفریحی لواسان

دشت هویج

دشت هویج لواسان یکی از زیباترین مناطق طبیعی و از مشهورترین جاهای دیدنی لواسان در نزدیکی تهران و در منطقه لواسان است. این دشت زیبا در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و بخشی از روستای افجه است و در فصل‌هایی از سال به‌دلیل زیبایی خاصش، هزاران عکاس و طبیعت‌دوست را جذب می‌کند. این دشت در گذشته، محل کشت هویج بوده و به همین دلیل، نامش را دشت‌ هویج گذاشته‌اند؛ ولی اکنون در بیشتر قسمت‌های آن درختان گیلاس به چشم می‌خورد.

دسترسی به دشت هویج به‌ویژه برای ساکنان شمال تهران، بسیار ساده است. کافی است از اتوبان شهید بابایی وارد جاده لشگرک شوید و مسیرتان را به‌سمت میدان لشگرک ادامه دهید تا به روستای افجه برسید. در روستا یک دوراهی وجود دارد که راه خاکی به‌سمت دشت هویج می‌رود.

  • بهترین زمان برای بازدید از دشت هویج: فصل‌های بهار، تابستان و به‌ویژه پاییز
  • فاصله تهران تا دشت هویج: 52 کیلومتر 
  • فاصله لواسان تا دشت هویج: 13 کیلومتر 

موقعیت دقیق دشت هویج روی نقشه

دشت هویج ندا.jpg
دشت هویج، از بهترین جاهای دیدنی لواسان

روستای افجه

روستای افجه از جاهای دیدنی اطراف تهران و از توابع بخش لواسانات است و در ۳۰ کیلومتری شمال‌شرقی تهران در مجاورت دشت هویج قرار دارد. این روستا، ۲۰۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و به‌دلیل کوهستانی بودن، پاییز و زمستانی سرد و بهار و تابستانی مطبوع دارد. روستای افجه یکی از جاهای دیدنی لواسان در زمستان است و افراد بسیاری برای برف‌بازی به آنجا می‌روند.

این روستا علاوه‌بر طبیعت جذابش، آثار تاریخی هم دارد؛ ازجمله حمام تاریخی روستا که قدمتش به دوران صفویه می‌رسد. همچنین در این روستا می‌توانید از دو آبشار جذاب بازدید کنید؛ یکی آبشار پسکوهک با ۱۵ ارتفاع که فاصله آن از شمال‌شرق افجه، تقریبا ۱/۵ کیلومتر است و دیگری آبشار موآب است که قبل از دشت هویج قرار دارد و ارتفاع آن به ۱۸۰ متر می‌رسد.

  • بهترین زمان برای سفر به روستای افجه: فصل‌های بهار و پاییز
  • فاصله تهران تا روستای افجه: 47 کیلومتر 
  • فاصله لواسان تا روستای افجه: 9 کیلومتر 

موقعیت دقیق روستای افجه روی نقشه

لست سکند-lavasan-افجه.jpg
روستای افجه، یک جای پیک‌نیک در لواسان 

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان یکی دیگر از جاهای دیدنی لواسان کوچک است و آب‌وهوایی بی‌نظیر و طبیعتی جذاب دارد. این منطقه تقریباً در همه روزهای سال میزبان علاقه‌مندان به طبیعت است. روستای برگ جهان، در بهار و تابستان آب‌وهوایی مطبوع دارد و در پاییز، منظره‌های زیبایی از هزاران رنگ پاییزی‌اش، نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. آبشار برگ جهان یکی از جاذبه‌های چشمگیر طبیعی این روستاست. روستای برگ جهان ۱۱ کیلومتر از شرق روستای افجه فاصله دارد. ارتفاع این روستا از سطح دریا ۲۰۲۶ متر است و انتخاب خوبی برای کسانی است که به سراغ رودخانه لواسان یا جاهای خوش‌آب‌وهوا در این منطقه می‌روند.

دسترسی به این جای تفریحی لواسان، تقریباً راحت و سریع است. از تهران می‌توانید به‌طرف لواسان بروید و از آنجا به افجه و در نهایت به برگ جهان برسید. مسیر دیگری هم از تهران دارد و آن، مسیر جاجرود، سد لتیان، نیکنام‌ده و بعد برگ جهان است. این روستای زیبای کوهستانی علاوه‌بر چشم‌‌اندازهای منحصربه‌فردی که از مناظر طبیعی دارد، میزبان چندین جاذبه دیگر است که از میان آن‌ها می‌توان به قلعه دختر اشاره کرد که در فهرست آثار ملی ثبت شده است. از دیگر دیدنی های لواسان در این روستا، می‌توان به آرامگاه امامزاده اسماعیل و همچنین غار خمیره یا زندان‌خانه لار اشاره کرد.

  • بهترین زمان برای سفر به روستای برگ جهان: فصل‌های بهار و پاییز و تابستان
  • فاصله تهران تا روستای برگ جهان: 60 کیلومتر 
  • فاصله لواسان تا روستای برگ جهان: 16 کیلومتر

با غارهای شگفت‌انگیز ایران آشنا شوید

موقعیت دقیق روستای برگ جهان روی نقشه

لست سکند-lavasan-ابرگ جهان.jpg
نمایی از روستای برگ جهان، یکی از بهترین جاهای تفریحی لواسان

دشت لار

پارک ملی لار یا دشت لار، یکی از مناطق حفاظت‌شده ایران است که در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. پارک ملی لار در رشته‌کوه البرز مرکزی و در نزدیکی دامنه جنوب‌غربی دماوند و در واقع در مرز بین دو استان تهران و مازندران قرار دارد. شاید دقیقاً نتوان به این منطقه، یک جای دیدنی لواسان گفت؛ اما به‌دلیل محبوبیت و تفریحی بودن این منطقه، گردشگران بسیاری حتی از لواسان بزرگ به دیدن آن می‌روند. این پارک، حدود ۳۰ هزار هکتار وسعت دارد. البته وسعت کل منطقه لار به ۷۳۵۰۰ هکتار می‌رسد. دشت لار، یکی از زیست‌بوم‌های مهم عشایری است و به‌دلیل تنوع پوشش گیاهی و تنوع حیات‌وحش، اهمیت زیادی برای محیط‌زیست ایران دارد. از لواسان تا پارک ملی لار، حدود 2 ساعت فاصله است.

در این پارک ملی، تفریحات و جاذبه‌های متعددی وجود دارد که گردشگران را در فصل‌های مختلف سال به‌ویژه در فصل بهار با تور ایران‌گردی به این منطقه می‌کشاند. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این پارک، دشت شقایق‌هاست که بهترین زمان برای بازدید از آن، روزهای پایانی فصل بهار است. چشمه دیوآسیاب در این دشت، ۲۰ متر قطر و 2 متر عمق دارد. این چشمه، در فصل‌های مختلف و با توجه به میزان آب‌دهی و سایر ویژگی‌ها، هر بار رنگ متفاوتی دارد و رنگ آن از آبی روشن تا خاکستری، تغییر می‌کند. دریاچه سد لار یکی دیگر از دیدنی‌های این منطقه است. این دریاچه ۲۹ کیلومتر مربع وسعت دارد و آب آن از رودخانه‌های قزل‌دره، دلیچای و آب‌‌سفید تأمین می‌شود.

کوه‌نوردی در چندین کوه واقع در پارک ملی لار، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های تفریحی در این منطقه است. علاوه‌بر این، ماهیگیری در این منطقه طرف‌داران زیادی دارد و سد لار در فصل مجاز برای صید، به مکانی برای جمع شدن دوستداران ماهیگیری تبدیل می‌شود. البته برای ماهیگیری، باید مجوزهای لازم را از قبل دریافت کنید. از دیگر تفریحاتی که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید، دوچرخه‌سواری و آفرود است و اگر برای این فعالیت‌ها آمادگی کافی ندارید، می‌توانید از پیک‌نیک و عکاسی در طبیعت زیبای پارک ملی لار لذت ببرید.

  • بهترین زمان برای بازدید از دشت لار: بهار 
  • فاصله تهران تا دشت لار: 120 کیلومتر 
  • فاصله لواسان تا دشت لار: 110 کیلومتر 

موقعیت دقیق پارک ملی لار روی نقشه

پارک ملی لار مریم آرام.jpg
دشت لار، عکس از آرشیو لست‌سکند، مریم آرام

سد لتیان

لتیان، سدی است که روی رودخانه جاجرود ساخته شده و در ۱۰ کیلومتری شمال‌شرقی تهران و در جنوب شهر لواسان قرار دارد. اطراف این سد به‌دلیل آب‌وهوای مطبوعی که دارد، با استقبال دوستداران پارک جنگلی لواسان و طبیعت مواجه شده است و برای بسیاری از خانواده‌های ساکن منطقه، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی لواسان محسوب می‌شود.

اگر به تفریح در طبیعت علاقه‌مندید، می‌توانید در اطراف دریاچه سد لتیان، تفریحاتی مثل دوچرخه‌سواری و ماهیگیری را تجربه کنید. عکاسی از طبیعت منطقه، یکی از فعالیت‌های محبوب بازدیدکنندگان است. قایق‌رانی و اسکی روی آب، از دیگر تفریحاتی است که امکان تجربه آن در سد لتیان برای علاقه‌مندان فراهم است. از طرف دیگر اگر دوست ندارید فعالیت‌های سنگینی داشته باشید، می‌توانید با خودرو به کنار سد بروید و ساعتی را به استراحت در این منطقه بگذرانید.

  • بهترین زمان برای بازدید از سد لتیان: همه روزهای سال
  • فاصله تهران تا سد لتیان: 40 کیلومتر 
  • فاصله لواسان تا سد لتیان: 10 کیلومتر 

موقعیت دقیق سد لتیان روی نقشه

لست سکند-lavasan-لتیان.jpg
سد لتیان، از دیدنی های لواسان

روستای راحت‌آباد

نوبت به معرفی یکی از روستاهای لواسان می‌رسد که لقب بام لواسان را دارد؛ یعنی روستای راحت‌آباد لواسان. برای رسیدن به این روستا، از بوجان که بگذرید، نوبت به جاده‌ای دیدنی و پر از پیج می‌رسد و بعد از آن اگر خوش‌شانس باشید، فقط شمایید و صدای باد و منظره دیدنی کوهستان و البته یکی از دل‌انگیزترین دیدنی های لواسان.

اگر می‌خواهید تفریحی فراتر از تفریحات تهران داشته باشید و زیاد هم از پایتخت فاصله نگیرید، گشت‌وگذار در روستاهای لواسان یکی از بهترین پیشنهادها برای شماست. همچنین اگر دوست دارید در فصل زمستان در اطراف تهران برف‌بازی کنید و حجم زیادی از برف‌های تمیز و دست‌نخورده را یک‌جا ببنید، راحت‌آباد انتخاب خوبی است. البته ممکن است به‌دلیل حجم زیاد برف و لغزندگی جاده نتوانید به روستا دسترسی داشته باشید.

  • بهترین زمان برای سفر به روستای راحت‌آباد: همه روزهای سال
  • فاصله تهران تا روستای راحت‌آباد: 50 کیلومتر 
  • فاصله لواسان تا روستای راحت‌آباد: 12 کیلومتر 

موقعیت دقیق روستای راحت‌آباد روی نقشه

لست سکند-لواسان .jpg
روستای راحت‌آباد، یکی از مکان های دیدنی لواسان

جاهای دیدنی لواسان در شب

  • سد لتیان
  • پارک جنگلی تلو
  • منطقه حفاظت‌شده ورجین

جاهای دیدنی لواسان در زمستان

  • دشت لار
  • روستای امامه
  • روستای افجه
  • راحت‌آباد

جاهای دیدنی لواسان در تابستان

  • دشت هویج
  • سد لتیان
  • پارک جنگلی تلو
  • روستای امامه

جاهای دیدنی لواسان در بهار

  • دشت هویج
  • روستای برگ جهان
  • دشت لار
  • سد لتیان
  • دریاچه لواسان

لواسان کجا بریم؟

  • دشت هویج
  • سد لتیان
  • روستای افجه
  • روستای برگ جهان
  • منطقه حفاظت‌شده ورجین

جاهای تفریحی لواسان 

  • پارک جنگلی تلو
  • منطقه حفاظت‌شده ورجین
  • دشت لار
  • سد لتیان
  • روستای افجه

سخن آخر 

در این مطلب سعی کردیم بهترین جاهای دیدنی لواسان را به شما معرفی کنیم. البته می‌دانید که لواسان به‌عنوان یکی از زیباترین مناطق ییلاقی نزدیک تهران، دیدنی‌های بیشتری دارد و جاذبه‌هایش تنها به موارد معرفی‌شده در این مطلب محدود نمی‌شود. سراسر این منطقه به‌دلیل وجود رودخانه لواسان، سرسبز و دیدنی است. شما رفتن به کدام‌یک از مکان های دیدنی لواسان را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟

ساناز بهبودی
ساناز بهبودی

معماری خوانده‌ام و سفر کردن را شروع کردم تا بناهای تاریخی و معماری‌شان را ببینم. رفته‌رفته در کنار این سفرها، ارتباط دل‌نشینی میان ماجراجویی و آرامش در طبیعت پیدا کردم. این‌چنین شد که رنگ‌و‌بوی زندگی‌ام تغییر کرد و نوشتن را شروع کردم تا بتوانم این حس بی‌نظیر را به‌ نوشته تبدیل کنم.